Sunday, November 30, 2014

CERMIN MATA TERAPI - JUALAN MURAH AKHIR TAHUN 2014

Cermin Mata Terapi D'Mata
JUALAN
AKHIR TAHUN 2014
(TAWARAN SAH  01/12/2014 - 31/12/2014 )
* Tertakluk Kepada Baki Stok Promosi
RM50.00 Untuk 2UNIT

Cermin Mata Terapi D'Mata




JANGAN LEPASKAN PELUANG INI.


  BELI 2 UNIT Cermin Mata TERAPI D'MATA  
  PADA HARGA RM50.00*  
  * (Sah Untuk Semenajung Malaysia Sahaja)  

CEPAT BUAT PESANAN ANDA SEKARANG
BILANGAN UNIT JUALAN TERHAD 
SIAPA CEPAT DIA DAPAT



  ~~~    UNTUK PEMBELIAN   Sila  KLIK IKON DI BAWAH     ~~~ 

Sunday, November 23, 2014

Bukti Adanya Allah Berdasarkan Hukum Akal - Bhgn. 2

 Dalil Adanya Allah
Berdasarkan Hukum Akal  - Bhgn. 2

Kisah 5

Seorang lelaki ateis datang berjumpa dengan seorang guru. Orang ateis ialah orang yang tak beragama dan tidak percaya kepada Tuhan. Dia bertanya kat guru tu,

"Pernah tuan melihat Tuhan tuan??"
Guru tu pun menjawab, "Maha Suci Tuhanku, dia tidak dapat dilihat dengan penglihatan."

Lelaki itu pon tanya lah lagi, "Adakah tuan pernah menyentuh, mencium ataupun mendengar suaranya?"
"Maha suci Tuhanku, Dia tidak sama dengan sesuatu apa pun. Dia maha mendengar lagi maha melihat," kata guru tu lagi.

Orang lelaki ateis ni pun mengejek, " Kalau tuan tidak pernah melihat suaranya dan tidak pernah menyentuhnya, lalu cemane tuan boleh buktikan yang Tuhan itu ada??"

Guru tu pun kesal dengan pertanyaan orang ateis itu. Rupa-rupanya, dia menyangka Tuhan seperti manusia dan benda-benda lain yang dapat dilihat dan dirasai kehadirannya.

Dengan tenang, guru itu bertanya kembali kepadanya, "Wahai saudara, pernahkah saudara melihat akal fikiran saudara?"
"Tak pernah," jawab orang tu.

"Pernahkah saudara mendengar suara hati saudara?"
"Tak pernah," jawab orang ateis tu lagi.

"Pernah saudara sentuh akal saudara?"
Orang ateis itu menjawab sambil menggeleng kepala, "Tak."

Akhirnya, guru tu sampai pada soalan sebenar yang nak ditanya. "Adakah saudara orang yang sihat akal ataupun yang kurang waras?"
"Hey, tentulah saya orang yang waras!" jawab orang ateis itu tegas.

"Adakah saudara mempunyai akal?"
"Tentulah ada "

"Cuba tunjukan akal sudara kepada saya?"
Lelaki ateis itu terdiam

Lantas sang guru itu menegaskan lagi, "Apatah lagi Tuhan sekalian alam. Dia tetap ada walaupunpun pancaindera kita tak mampu melihatnya."

Kisah 6

Pemuda : Anda siapa Dan apakah boleh menjawab pertanyaan-pertanya an saya?
Ustaz : Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan anda.

Pemuda : Anda yakin? SedangkanProfesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.  Ustaz : Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya.

Pemuda : Saya ada 3 pertanyaan:-

1.Kalau memang Tuhan itu ada,tunjukan wujud tuhan kepada saya

2.Apakah yang dinamakan takdir

3.Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukan ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan. Sebab merekamemiliki unsur yang sama. ApakahTuhan tidak pernah berfikir sejauhitu?

Tiba-tiba Ustaz tersebut menampar pipi pemuda tadi dengan kuat.

Pemuda (sambil menahan sakit) : Kenapa awak marah dan tampar saya ?
Ustaz : Saya tidak marah...Tamparan itu adalah jawaban saya atas 3 pertanyaan yang anda ajukan kepada saya.
Pemuda : Saya sungguh-sungguh tidak faham.

Ustaz : Bagaimana rasanya tamparan saya? Pemuda : Tentu saja saya merasakan sakit.  

Ustaz: Jadi anda percaya bahawa sakit itu ada?  Pemuda : Ya!

Ustaz : Tunjukan pada saya wujud sakit itu!   Pemuda : Saya tidak boleh.

Ustaz :Itulah jawaban pertanyaan pertama...kita semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa mampu melihat wujudnya.

Ustaz : Apakah tadi malam anda bermimpi akan ditampar oleh saya? Pemuda : Tidak.

Ustaz : Apakah pernah terfikir oleh anda akan menerima tamparan dari saya hari ini?
Pemuda : Tidak.  Ustaz: Itulah yang dinamakan takdir.

Ustaz : Terbuat dari apa tangan yang saya gunakan untuk menampar anda?
Pemuda : Kulit.

Ustaz : Terbuat dari apa pipi anda?   Pemuda : Kulit.

Ustaz : Bagaimana rasanya tamparan saya?   Pemuda : Sakit.
Ustaz : Walaupun syaitan dijadikan dari api dan neraka juga terbuat dari api, jika Tuhan menghendaki maka neraka akan menjadi tempat yang menyakitkan untuk syaitan.


Info Tambahan :

1. Apa bukti Allah wujud? Mana Allah? Tak nampak pun.
a). (Tampar beliau) à Kemudian cakap, sakit itu wujud dan boleh dirasa, tapi adakah kita nampak sakit itu? Begitu juga dengan kewujudan Allah. Allah itu wujud dan kita boleh rasa nikmat pemberian-Nya, tapi kita tak boleh nampak Allah.

b).(Hidukan wangian) à Kemudian cakap, ada bau wangi tak? Ha bau wangi itu wujud dan boleh dihidu, tapi adakah kita nampak bau wangi itu? Begitu juga dengan kewujudan Allah. Allah itu wujud dan kita boleh rasa nikmat pemberian-Nya, tapi kita tak boleh nampak Allah.

2. Jika membaca tafsir, Allah berfirman sekejap guna ‘Aku’, sekejap guna ‘Kami’. Kenapa? Bukankah maksud ‘Kami’ itu mewakili ‘Tuhan + Mariam + Anak Tuhan (Isa)’?
Al-Quran diturunkan dalam bahasa Arab. ‘Aku’ kata jamaknya ‘Kami’ yang menggambarkan tentang ‘Allah dan keagunganNya’ . Bukankah Queen Elizebeth ketika bertitah, beliau guna ‘We’ bukan ‘I’?


In Sha Allah ....... bersambung lagi ke bahagian 3

Thursday, November 13, 2014

Bukti Adanya Allah Berdasarkan Dalil Akal - Bhgn.1

Bukti Adanya Allah
Berdasarkan Hukum Akal - Bhgn.1
 
Imam Ahmad berguru dengan Imam As-Syafie. Imam As-Syafie adalah mujtahid mutlak dan Imam Ahmad juga menjadi mujtahid mutlak. Ulama-ulama pada masa terdahulu menggunakan dalil aqli (akal) untuk menerangkan kewujudan Allah kerana ia lebih mudah difahami oleh orang ramai.

Bagi memudahkan kefahaman tentang wujudnya Allah selaku Tuhan yang sebenar-benarnya Tuhan yang sewajibnya setiap manusia beriman (percaya), menyerah dan menghambakan diri, menaruh pengharapan, pertolongangan kepadaNya, dibawakan beberapa kisah yang In Sha Allah membantu menyentuh akal manusia yang tidak mempercayai Allah sebagai Pencipta, Pentadbir dan Tuhan yang mesti disembah.

Kisah 1
Seorang badwi pernah ditanya apakah yang menunjukkan tanda adanya Allah. Badwi ini adalah orang asli bagi masyarakat Arab yang hidup mengembara, berpindah-randah di satu tempat ke tempat yang lain dengan tinggal di dalam khemah, serta tidak begitu terpelajar.

Kata orang badwi tersebut, “Subhanallah, jika najis unta menunjukkan adanya unta, dan bekas tapak kaki tandanya ada orang berjalan, dan langit dan bintang dan bumi dan matahari dan tumbuh-tumbuhan dan laut bergelombang, tidakkah semua itu cukup menjadi dalil adanya zat Allah yang Maha Halus dan Maha Mengetahui?”

Kisah 2
Berkata Ar-Rasi, Imam Malik dijemput oleh Khalifah Harun Ar-Rasyid, khalifah kerajaan Abbasiyyah ke istana. Kemudian Khalifah Harun Ar-Rasyid bertanya Imam Malik tentang dalil adanya Allah. Maka Imam Malik menjawab dengan dalil perbezaan suara dan bahasa.

Mulut dan lidah manusia semua sama saja namun ada yang bertutur di dalam bahasa Arab, Parsi dan bahasa lain. Suaranya juga berbeza. Bahasa dan suara itu menunjukkan kekuasaan Allah. 1000 manusia terdapat 1000 suara. 1000 bangsa terdapat 1000 bahasa.

Kisah 3
Imam Abu Hanifah ketika ditanya oleh orang zindiq (orang islam yang menyeleweng) tentang bukti adanya Allah. Maka Imam Abu Hanifah berkata, “Berilah aku kesempatan untuk fikirkan satu berita yang sampai kepadaku. Ada sebuah kapal di laut yang membawa barang dagangan, tetapi tiada jurumudi, tiada ketua dan tiada nahkoda namun dapat bergerak lancar.”

Orang zindiq berkata, “Berita itu tidak masuk akal. Bahkan orang yang memberitahu tidak masuk akal.” Lalu Imam Abu Hanifah menjawab, “Celaka kalian. Masakan alam sedemikian indah rapinya di langit dan di bumi jika tiada penciptanya.” Maka orang zindiq ini tunduk insaf dan memperbaharui agama (mengucap dua kalimah syahadah dan bertaubat)

Kisah 4
Apabila Imam As-Syafie ditanya dalil adanya Allah, Imam As-Syafie menjawab, “Perhatikan daun mempunyai satu rasa (satu warna, satu rasa, satu elemen). Dimakan ulat menjadi sutera, dimakan lebah menjadi madu, dimakan kambing menjadi najis, dimakan kijang menjadi kasturi. Tidakkah yang demikian itu tanda adanya Allah, pencipta semua itu? Makan benda yang sama, mengeluarkan benda yang berbeza.”


In Sha Allah  ...... bersambung ke Bhgn. 2